דילוג לתוכן

האתר בהרצה

חדשנות, איך עושים את זה בארגון?

“אנחנו חייבים לחדש!” משפט נפוץ שאנחנו שומעים לא אחת ממנהלים בארגונים.
גם כשהארגון משגשג וכמובן אם הוא נמצאת במצב ”האטה” מנהלים רוצים וזקוקים לחדשנות בארגון.
אבל מה שקורה במציאות, רחוק מלהיות כזה.
מחקר של מקנזי 84% מהמנהלים אכן מאמינים שחדשנות הינה קריטית לצמיחה הארגונית, אבל רק 6% מהמנכ”לים מרוצים מביצועי החדשנות שלהם.

האמת היא שחדשנות זו עבודה קשה. היא לא סתם נוצרת, מה גם שמרבית הארגונים לא בנויים בצורה המעודדת ותומכת בחדשנות.

איך עושים את זה? אספנו כמה עצות פרקטיות שמנהלים יכולים לאמץ כדי לייצר חדשנות בארגון:

עודדו יצירתיות ברמה האישית
אנשים הם הרבה יותר יצירתיים ממה שאנחנו נוטים להעריך, לכן, כדי לעודד את העובדים שלנו להיות כאלה, כדאי לחשוף אותם לידע מעמיק בתחום שלהם, להדרכות, כנסים וחומרים אחרים שמקדמים מומחיות ומעניקים גירוי אינטלקטואלי שעשוי להוביל לתובנות יצירתיות.

עשו שינוי בהדרגה
אמביציה חזקה והגדרת יעדים שאפתניים חשובים לארגון ללא עוררין. אך עם זאת, זכרו את ערכו של השינוי ההדרגתי. לחידושים קטנים יכולה להיות השפעה גדולה, ולרוב ניתן להטמיע אותם מהר יותר ובקלות יחסית מרעיונות גדולים.

הקשיבו לתלונות
פתרונות מעולים מתחילים דווקא מזיהוי של בעיות מהותיות. זאת הסיבה שחשוב כ”כ להקשיב ללקוחות שלנו וגם לעובדים בארגון. הנקודות הכואבות הללו הן המקומות שבהם יש הכי הרבה צורך בחשיבה ובפתרונות יצירתיים ומהם גם יכולה להיות השפעה מרבית להצלחה.

ספקו ערכת כלים לחדשנות
הענקת תשתיות וכלים לאנשים שלכם, יקדמו משמעותית תהליך של חדשנות.
אחת מערכות הכלים הזמינות, קלות ליישום ומביאות לפתרון בעיות בצורה ממוקדת וחדשנית היא שיטת ה- Design Thinking של אוניברסיטת סטנפורד, הנחשבת כיום כאחת משיטות העבודה החיוניות והאפקטיביות ביותר בארגון המיישם תהליכי חדשנות והתייעלות. זהו תהליך חשיבה אשר עוזר לפתח רעיונות, לפתור בעיות מורכבות ולייצר ערך ללקוח. לתהליך מספר שלבים מובנים המיצרים תהליכי עבודה וחשיבה פנימיים.
קישור לערכת הכלים Thinking Design Bootleg

התעמקו בנתונים
בדומה להאזנה לבעיות (מהפוסט בשבוע שעבר) חקירת הנתונים יכולה לחשוף סיבוכים וגם הזדמנויות. הנתונים שלכם הם ייחודיים לארגון שלכם והם כלי עבודה שאין למתחרים שלכם. חיבור כל הנתונים, הפיכתם לנגישים לכל מי שצריך אותם ושימוש בכלים שונים לניתוחם יוצרים הזדמנות להפיק תועלת מנכס ארגוני יקר-ערך ובכך לגלות תובנות חדשות שיקדמו את הארגון שלכם.

אז אל תחכו יותר מידי, התחילו בהדרגתיות עם עצה אחת שמדברת אליכם, לשינוי הדרגתי יש השפעה גדולה, ותוכלו עם הזמן לנכס לארגון שלכם תרבות חדשה -תרבות של חדשנות.


קריאה נוספת>> https://www.mckinsey.com/business-functions/strategy-and-corporate-finance/how-we-help-clients/growth-and-innovation

לוגו של וואטסאפ